Noonan Norge arrangerte en samling i Tromsø 1. mai – 3. mai 2026. Formålet med samlingen var å ha det sosialt i lag og utveksle erfaringer. Det var 5 familier som møtte til samling, fra Sarpsborg i sør til Alta i nord, og totalt 5 personer med diagnosen.
Dagene startet med felles frokost hos leder av foreningen, Vemund Kjørsvik, før man dro ut på aktiviteter. Det var blant annet tur til Vitensenteret i Tromsø, tur til Polaria hvor mating av seler var en fin opplevelse og tur i sentrum av Tromsø. På tross av dårlig vær ble det også en tur til rideskolen i Tromsø for å hilse på hesten Bølle. Det viste seg at flere hadde ridd når de var yngre, så gjensynet med hest var positivt for mange.
På kveldene var det felles middag hos familien Kjørsvik, fredagen ble det bestilt pizza og lørdagen tok ungdommen og de unge voksne ansvar og laget taco til hele gjengen. Søndagen ble avsluttet med en liten evalueringsrunde. Alle var fornøyd, men man kunne nok med fordel laget en aktivitet for ungdommen på kveldene.
Noonan Norge vil takke alle deltakerne for en flott samling med mange gode samtaler og fine opplevelser, og vi håper å se enda flere av våre medlemmer ved neste anledning.









